DON Bureau 10 jaar seminar FUTUREPROOF !!!

Op 29 september 2016 hadden we het eerste seminar als DON bureau georganiseerd, omdat we 10 jaar bestaan en daarnaast eind oktober gaan verhuizen naar een nieuwe locatie, kantoorvilla De Pastorie.

Dit was meer dan genoeg gelegenheid om een seminar te gaan organiseren. Was het spannend, of nog sterker vond Don het spannend? Ik vond het zeer spannend.
De dagen ervoor werd me dan ook gevraagd door collega’s, je bent zo stil, is er iets?
Mijn eerlijke antwoord was dan ook, ja ik vind het enorm spannend. We hebben met z’n allen ongeveer 75 opdrachtgevers bereid gevonden om hun kostbare tijd te geven aan een seminar. Dan moeten we ook iets te bieden hebben. Immers onze naam is eraan gekoppeld.

Onze wereld is enorm aan het veranderen. Onze kinderen worden heel anders opgevoed, opgeleid dan u als mede-lezer. Mondiger, creatiever, minder hiërarchisch, meer zelf-ontplooiend, meer zelf ontdekkend, meer chaotischer, minder gestructureerd.

Vanuit dit thema is Rijn Vogelaar gevraagd om als dagvoorzitter ons mee te nemen in de kracht van enthousiasme. Wat doet enthousiasme bij mensen, bij u als lezer, bij onze opdrachtgevers?
Ik ben enorm geraakt door zijn betoog. Sterker, ik werd emotioneel over zijn verhaal, zijn enthousiasme, zijn filmpjes.
Het meeste werd ik geraakt door het filmpje van Barak Obama, “FIRED UP, READY TO GO” . Ik kan u als lezer alleen maar vragen, kijk 4 minuten naar dit filmpje en u raakt ook geïnspireerd over wat enthousiasme betekent voor u, voor mij en wat dat enthousiasme kan bereiken.

Vervolgens hebben we Arie Bleijenberg, directeur TNO, niet de minste, gevraagd of onze opdrachtgevers (Rijkswaterstaat, Provincies, waterschappen, Gemeentes, Havenbedrijven, CROW) zich bewust zijn van het feit dat onze assets versneld verouderen door veranderende omstandigheden als drukkere wegen, en klimatologische veranderingen.
Het was stil in de zaal. Het acute onderwerp van de gestremde Merwedebrug bij Gorinchem door versnelde veroudering betekent dat het meer urgent is dan we dachten.
En wat gaat u als mede-opdrachtgever vanuit de kracht van enthousiasme hieraan doen?

Deze dag werd afgesloten door de Walt Disney aanpak. Onder leiding van het bedrijf CASE verzamelden de genodigden zich in de kantoorruimte van de Pastorie om samen vanuit een creatieve andere denkwijze te gaan kijken naar de hedendaagse infra uitdagingen.

Gezien de enorm positieve reacties van onze opdrachtgevers hebben we u als klant geraakt. Moeten we nog steeds hiërarchisch naar onze uitdagingen kijken of zouden we ons allen meer moeten gaan inspireren en enthousiasmeren en vanuit die bril te gaan kijken naar onze hedendaagse problematieken?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>