Hoe een tip leidt tot een opdracht

Tijdens onze zoektocht naar meer vrijheid, meer verantwoordelijkheden, meer bevoegdheden en meer plezier in je werk heeft een partner van DON Bureau, vriend Dick van Balgooij ons meegenomen in het ontwikkelen van commerciële skills. Herhaling is vaak de boodschap, want een cursus wordt snel vergeten.

Ons bedrijf DON is aan het verbreden, duurzaamheidsvraagstukken zijn één van de speerpunten geworden. Hiermee is een samenwerkingsverband aan gegaan met TNO. Deze samenwerking heeft o.a. geleid naar een mooie opdracht voor één van de mooiste provincies van Nederland met de vraag: eind 2020 moet deze provincie energie-neutraal zijn, hoe kunnen we dit gaan doen?

Deze opdracht is in april 2017 afgerond en leidde tot een mooi visiedocument, (zie de foto bij deze blog): het opleveren van een plaat.

Deze plaat werd uiteraard met veel enthousiasme binnen ons bedrijf individueel besproken. Een collega vertelde dit aan een Rijkswaterstaat relatie en prompt werden we uitgenodigd om deze kennis te delen.

Onze filosofie is: “delen is het nieuwe hebben” en wij (Dirk Hopmans en ondergetekende) gingen op pad, zonder enige vorm van een verwachtingspatroon. We wilden alleen ons gezamenlijke belastinggeld goed spenderen, dus misschien kon Rijkswaterstaat hier iets mee.

We werden door meerdere Rijkswaterstaat-personen opgewacht en voordat we er erg in hadden, kreeg het gesprek een zeer enthousiaste wending; we gingen met 3 prospects naar huis. Wooooow!!!

Resume, we zijn allemaal in staat om andere collega in stelling te brengen, als we het zien én er ons bewust van zijn, dat dit voor ons bedrijf van groot belang is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>